Ik verwacht dat dit ook al voldoet, maar inderdaad, mocht blijken dat dit toch niet voldoende is dan introduceer ik wel een zogenaamde Turing-test (officiele term voor 'veldje met cijfertjes' ).
Als een bot nu nog berichten weet te plaatsen vind ik het knap. Ik heb het systeem nl. zo ingesteld dat als iemand een bericht probeert te plaatsen zonder ingelogd te zijn, die persoon niet alleen een gebruikersnaam in moet vullen maar ook 'Faust' in een extra veld moet invullen.
Het is prima mogelijk om een bot te schrijven die daar rekening mee houdt, maar aangezien dit soort spambots doorgaans niet voor een specifieke site geschreven worden, maar zelf op zoek gaan naar sites, verwacht ik geen problemen meer.
De 23 (!) pagina's aan pokeradvertenties zijn verwijderd. Ik kan nu nog even niet garanderen dat er niet nog wat bij gaat komen (en nee, IP ban werkt niet, die bot gebruikt telkens een ander IP-adres), maar ik heb wel een ideetje om dit soort dingen zo goed als onmogelijk te maken zonder de publieke konkelpagina te moeten verwijderen. Zodra ik tijd heb (waarschijnlijk deze middag nog, anders morgen) zal ik het implementeren.
Ja, ik ken het, heb al een keer met Nik gesproken nadat hij die serie gezien had. Weet je wat ik denk, al die verdewen mensen uit die vliegtuigen zitten ook in geheime gevangenissen!!