@ Galo: Fout. Oppositiepartijen hebben het gemakkelijker in debatten. Nu zijn dat nu nog vooral linkse partijen. Oppositiepartijen kunnen namelijk de gevoelige punten van het beleid van de afgelopen jaren benadrukken, omdat zij daar (meestal) niet achter stonden. Ze hebben relatief weinig schuld aan de problemen die momenteel in Nederland bestaan, omdat zij het beleid niet konden bepalen.
Ik geef dus toe dat de linkse partijen het de recente debatten makkelijker hadden, maar dat komt ook door het slechte zorg-, milieu- en armoedebeleid van rechts van de afgelopen jaren. Daar is immers flink wat op aan te merken. Ik hoop dan ook van harte dat binnenkort de rechtse partijen het makkelijker hebben bij debatten, if you catch my drift...
Het is zo makkelijk voor die linkse rakkers om debat te voeren tegen rechts, lekker inspelen op de simpele gevoelens van het volk. Marijnissen was nooit zo populair geweest als het een CDA-er was geweest...elke stroman kan lijsttrekker zijn van een linkse partij.
Ik vind toch dat Halsema een paar rake klappen uitdeelde gisteren, zeker in het debat over normen en waarden.
Haar wat overdreven geartikuleer heeft natuurlijk niets met de inhoud van het debat te maken.
Ik heb me gisteren bij het verkiezingsdebat ook weer zo geergerd aan die vreselijke Halsema. Ze zal het allemaal wel goed bedoelen, maar alleen al die onnatuurlijke manier van praten, met in iedere uitgesproken zin enkele nutteloze pauzes, doet mijn haren recht overeind staan.