Publiek Gekonkel

Deze pagina is publiek toegankelijk. Er is ook een beveiligde konkelpagina, die zichtbaar wordt na inloggen.

Moderator: Beheer

Locked
VSTB
Herr Doctor Doctor Faust
Herr Doctor Doctor Faust

Post by VSTB »

Ja, ik zei tegen Laura uit de BOE van vorig jaar dat ik hem nog nooit zo dronken had gezien, maar zij zei meteen dat dit vaker voorkwam bij A en dat hij op de een of andere miraculeuze wijze altijd weer thuiskomt.

A, misschien moet je in de toekomst naar huis gaan als de anderen dat ook doen, dan heb jij je portie ook wel gehad.
Last edited by VSTB on Thu 25 Mar, 2004 16:34, edited 2 times in total.
thommyboy
Herr Doctor Faust
Herr Doctor Faust

Post by thommyboy »

Bob,

naar eigen waarneming op de club kan ik jou verhaal alleen maar bevestigen. A was zo zat als een Maleier, maar dit einde van de nacht voor hem doet mij het ergste voor de toekomst vrezen. Ik hoop toch niet echt dat de goede man op straat is gaan liggen??? Bizar...

In ieder geval kan ik u in mijn mijn nieuwe functie als Ab-Actis der AHC Faust melden dat er komende zondag er een zondagavond sub zal zijn bij Manolo, onze nieuwbakken Praeses. Het bestuur hoopt u daar te kunnen begroeten. Aanvang om 22:00. Ter info voor Lo en anderen.

Thom"ik ben het dan toch nog"Debets
Vastenhoud
Een kansloze kerel... Studeren, lul!

Post by Vastenhoud »

Wilhelm, dat hoop ik ik ook, ik weet echter niet zeker of hij niet een paar meter verder weer in slaap is gevallen!?
De tijd zal het leren.

Groet,
Bob
Wilhelm
Doctor Faust
Doctor Faust

Post by Wilhelm »

Bobperbest,

De vraag rijst of je nu een heldendaad hebt verricht, of dat je deze gast beter in de goot had kunnen laten liggen!

In ieder geval heb je A van de bevriezingsdood gered, en alleen dat al maakt dat hij je bijzonder dankbaar mag zijn!

Wilhelm
Vastenhoud

Post by Vastenhoud »

Beste heeren.
Ik hoop dat het een mooie wisseling is geweest, ik ga er van uit van wel.
Ik heb 10 uur gewerkt (tot 4 uur dus!!) en wat schetste mijn verbazing toen ik Einstein uitliep?!?
Fietsend op de brug zag ik een roerloos mannenlichaam op de brug liggen. Ik dacht met5een het ergste, maar licht gesnurk vergewiste mij van het feit dat de persoon nog in leven was. Ik wekte de man met de mededeling naar huis te gaan, daar hij anders dood zou vriezen.
De man stond op, ik keek nogmaals...
En het bleek niemand minder dan onze eigen A te zijn.

Je maakt wat mee zeg ik altijd maar.

Groet en weltrusten,
Bob "ben moe, heel moe" Vastenhoud
van Doorn
Herr Doctor Faust
Herr Doctor Faust

Post by van Doorn »

Bob,

Je hebt gelijk: dank aan het (inmiddels) i.t. bestuur. Ik heb jullie een hand gegeven, en jullie bedankt voor de eer, en de inspanningen.

Het nieuwe bestuur veel succes in de toekomst. Ik hoop dat ik nu w?l convocaten in de bus krijg, en dat mensen die n?et (altijd) op de konkelpagina zijn, ook eens op de hoogte worden gebracht van faustiviteiten. Misschien mis ik dan eindelijk eens geen etentje of een pr?-borrel. Maar lof aan eenieder die actief is geweest, op welk vlak dan ook, en dan nu over tot de orde van de dag!

Zondag is er weer een zoav-sub. Waar eigenlijk, en hoe laat?
VSTB
Herr Doctor Doctor Faust
Herr Doctor Doctor Faust

Post by VSTB »

Dank je Bob, ook namens mijn bestuursgenoten. Mooi dat je de gelegenheid aangrijpt om ook de positieve dingen te noemen.

Kritiek was er alom, doch nu is het moment van vergeven en vergeten. Een nieuwe ploeg staat vol (na?ef of terecht of beiden) enthousiasme klaar om de kar een jaar lang te trekken. Ook op dit forum wil ik ze veel succes wensen!

Mvg, VSTB
Vastenhoud

Post by Vastenhoud »

Mijn beste heeren leeden.

Vanavond is het zover. De club zal worden voorzien van een nieuw bestuur. We kijken terug naar een jaar Hofstede. Een jaar waar zeker niet uitsluitend lof op zijn plaats is. Algemene afwezigheid en zo nu en dan openlijke desinterresse van de Praeses staan eenieder lid duidelijk voor de geest. Ook de questor liet het op de borrelvloer vaak afweten.

Ik wil u allen echter ook wijzen op de onvergetelijke dingen die zijn voorgevallen waar onze praeses wel actief bij betrokken was.
Allereerst noem ik de onvergetelijke Heidelberg reis van afgelopen jaar. Hoewel hij toen nog geen praeses was heeft Hofstede (ofwel die pianospieler) niet alleen ons, maar ook Uli (alles an mir ist echt) een onvergetelijke herinnering bezorgd.
Daarnaast noem ik Hofstede als de componist van de club. Hij schreef niet aleen 'de ware compagnie' maar ook het brilliante stukje kleinkunst 'schaap met knoflook, Rammadan Allah is groot'.

Laten wij Hofstede dus bedanken voor wat hij voor de club heeft betekent, misschien niet als praeses maar dan in ieder geval daarvoor.

Otte wil ik bedanken voor het op orde brengen van de clubfinanci?n. Een zware taak dewelke hij zonder morren op zich heeft genomen en uitstekend heeft volbracht.

Last, but not at all least wil ik VSTB bedanken. Die zoveel taken op zich heeft genomen dit jaar. Die er zo vaak wel was, als zijn bestuursgenoten het lieten afweten. Die niet alleen Ab-actis, maar vaak ook praeses was en daarnaast ook nog eens een prachtige nieuwe konkelpagina voor ons heeft opgezet.
De man verdient ons respect en onze dank en ik il die bij deze aan hem betuigen.
VSTB, dank en hulde!

Rest mij nog een trio met onmetelijke potentie en inzet een ontzettend goed jaar toe te wensen.
Manolo, wees erbij.
Jeroen, hou ons credietwaardig.
Thom, wees op tijd met die convokaten.

Heren een zeer prettige wisseling gewenst, ik zal aan de club denken terwijl ik aan het werk ben.

Een toast op de compagnie; hoera, hoera, hoera!

Groet,
Bob "vol vertrouwen" Vastenhoud
Vastenhoud

Post by Vastenhoud »

VSTB, is het niet mogelijk een avatar aan een bericht te 'locken' zodat niet al de plaatjes veranderen als je je avatar verandert, maar de avatar ook een soort indicatie wordt wanneer het bericht is geplaatst??

Bob"weet niet waar de grenzen liggen" Vastenhoud
Vastenhoud

Post by Vastenhoud »

Ik dacht, gezien mijn huidige konkelstatus, dat ik wel een nieuw, iets spiritueler plaatje naast mijn naam verdiende. Derhalve; aanschouw mijn nieuwe AVATAR!

Groet,
Bob "the force" Vastenhoud
Vastenhoud

Post by Vastenhoud »

VSTB, is het mogelijk om naast de avatar een plaatje in je bericht te plaatsen en zo ja hoe gaat dat.

Bij voorbaat dank.
Groet,
Bob "je kunt bijna alles met deze pagina" Vastenhoud
Hoogstad
Extreem Mooie Lul
Extreem Mooie Lul

Post by Hoogstad »

dag Jacques,

1919 Vrouwenkiesrecht
Aletta Jacobs' poging om zich in 1883 op een kieslijst te plaatsen, werkt averechts. Vier jaar later sluit de grondwet vrouwen expliciet uit van kiesrecht. Maar de vrouwen geven de strijd niet op. In 1889 richt de feministe Wilhelmina Drucker de Vrije Vrouwen Vereeniging op. Samen met Aletta Jacobs is zij in 1903 een van de initiatiefneemsters van de Vereeniging voor Vrouwenkiesrecht. De vrouwen organiseren bijeenkomsten en demonstraties, en schrijven pamfletten. De eerste grote protestoptocht wordt in 1913 gehouden in Den Haag. Vier jaar later wordt het algemeen kiesrecht voor mannen ingevoerd. Nog hebben de vrouwen geen gelijke rechten. Pas in 1919 krijgen Wilhelmina en Aletta hun zin en wordt het kiesrecht voor vrouwen opengesteld.

Andere bronnen vermelden vorigens 1922 als officiele invoeringsdatum. Zal wel een (juridische verklaring) voor zijn.

nu oogjes dicht en snaveltjes toe,

Maarten
Jesca

Gooi je priv?leven op straat

Post by Jesca »

Dag Sebastiaan,
inderdaad, het leven kan hard zijn. Zoals zo vaak worden de onschuldigen weer het hardst gestraft. Het is niet anders.

Groet, Jesca

o.s. Eventuele kids zullen uiteraard mijn naam gaan dragen.
Alexander
Mooie lul, zum wohl!
Mooie lul, zum wohl!

Je kunt binnen Faust niet voorzichtig genoeg zijn

Post by Alexander »

Welke kids?
Sluysmans
Herr Doctor Faust
Herr Doctor Faust

Post by Sluysmans »

Waarom noemt Lex het jaartal 1919? Ook een quizzz-vraag? Vooral interessant voor de jonge lezertjes...

Sociologisch interessant is misschien de aanduiding die Mr Huiskes geeft aan zijn liefdesnestje, vooral de volgorde van namen. Duidt dit op een weergave van de interne verhoudingen of op een onvermoed emancipatoire kant van onze huisbankier? Welke naam zullen de kids dan gaan dragen? :wink:

8)
Locked