Actualiteitendiscussie
Moderator: Beheer
Ligt het aan mij, of komt deze man er wel heeeeel makkelijk vanaf. Wat moet je doen om 20 jaar 'levenslange' gevangenistraf te krijgen?! Heel Nederland uitmoorden ofzo?!
DEN HAAG - Het gerechtshof in Den Haag heeft dinsdag de man die zijn vriendin doodde door weefsel uit haar te trekken, veroordeeld tot twaalf jaar cel. De rechtbank had de 44-jarige H. van der M. eerder een gevangenisstraf van dertien jaar opgelegd.
De man bracht in juni 2005 in Den Haag zijn vriendin om het leven door via haar anus en vagina weefsel uit haar te trekken. De zaak raakte bekend als de 'ingewandenmoord'.
DEN HAAG - Het gerechtshof in Den Haag heeft dinsdag de man die zijn vriendin doodde door weefsel uit haar te trekken, veroordeeld tot twaalf jaar cel. De rechtbank had de 44-jarige H. van der M. eerder een gevangenisstraf van dertien jaar opgelegd.
De man bracht in juni 2005 in Den Haag zijn vriendin om het leven door via haar anus en vagina weefsel uit haar te trekken. De zaak raakte bekend als de 'ingewandenmoord'.
- Hunsucker MSc BSc
- Een kansloze kerel... Studeren, lul!
- Posts: 6969
- Joined: Thu 01 Mar, 2007 16:30
- Location: London baby!
- Contact:
- Hunsucker MSc BSc
- Een kansloze kerel... Studeren, lul!
- Posts: 6969
- Joined: Thu 01 Mar, 2007 16:30
- Location: London baby!
- Contact:
Niet om het een of ander, beste Arthur, waarde Vob, maar zouden mijn fysieke proporties - om nog maar te zwijgen over mijn niet al te flatteuze bijnaam - iets minder vaak kunnen worden aangehaald op de publieke konkelpagina? :p
Last edited by Hunsucker MSc BSc on Mon 22 Oct, 2007 17:59, edited 1 time in total.
Up! UP! We don't crawl here at Hudsucker Industries!
Mijn mening staat absoluut niet haaks op wat jij verkondigde: Wat ik bedoel met dat ik iedereen gelijkwaardig vind is dat ik een ieder het gun een goed leven te leiden. En tevens een eigen zeg in hoe de wereld er voor hun eruit moet gaan zien. En dit tot bepaalde (criminele) hoogte. Ik nam aan dat jij ook zoiets bedoelde. Maar als je meer voor een verlichte despotisme vorm van regeren voelt dan staan onze mening inderdaad haaks op elkaar. Hoewel haaks misschien iets meer als 45 graden zou moeten zijn.Arthur wrote:Nou in dat geval ben je of dom of een leugenaar, aangezien je mening haaks staat op wat ik eerder verkondig heb.Tycho wrote:Sjeempie Arthur, wat weet je dit goed uit te leggen.
Ben zelf overigens van mening dat iedereen over het algemeen wel gelijkwaardig is (bij de geboorte zoiezo) gemiddeld in elk geval.
Van mij mag je overigens vinden wat je wilt, waar het mij om gaat is dat het hier een sociale constructie betreft die niet op enig objectief vast te stellen element is gebaseerd. Gelijkwaardigheid betreft geen 'hard feit', dat is een uitgangspunt dat jij toepast. Je kunt net zozeer het uitgangspunt hebben dat mensen (bijvoorbeeld om biologische redenen en dus ook al bij geboorte) niet gelijkwaardig zijn. Dat de laatste niet zo popular is, is niet zozeer omdat dit een minder plausibele aaname is, maar omdat maatschappelijke systemen dit niet kunnen behappen (denk aan sociaal darwinisme en de Nazi's en de gevolgen daarvan). Omdat we allemaal tegen de sociale consequenties van dit soort uitwassen zijn, ondersteunen we deze insteek niet. Daarmee is echter niet gezegd dat objectief gezien de aanname van gelijkwaardigheid beter valt te staven dan ongelijkwaardigheid.
- Van Angeren
- J.W. von Goethe
- Posts: 994
- Joined: Tue 25 Nov, 2003 17:06
- Location: Leiden
Nou in dat geval ben je of dom of een leugenaar, aangezien je mening haaks staat op wat ik eerder verkondig heb.Tycho wrote:Sjeempie Arthur, wat weet je dit goed uit te leggen.
Ben zelf overigens van mening dat iedereen over het algemeen wel gelijkwaardig is (bij de geboorte zoiezo) gemiddeld in elk geval.
Van mij mag je overigens vinden wat je wilt, waar het mij om gaat is dat het hier een sociale constructie betreft die niet op enig objectief vast te stellen element is gebaseerd. Gelijkwaardigheid betreft geen 'hard feit', dat is een uitgangspunt dat jij toepast. Je kunt net zozeer het uitgangspunt hebben dat mensen (bijvoorbeeld om biologische redenen en dus ook al bij geboorte) niet gelijkwaardig zijn. Dat de laatste niet zo popular is, is niet zozeer omdat dit een minder plausibele aaname is, maar omdat maatschappelijke systemen dit niet kunnen behappen (denk aan sociaal darwinisme en de Nazi's en de gevolgen daarvan). Omdat we allemaal tegen de sociale consequenties van dit soort uitwassen zijn, ondersteunen we deze insteek niet. Daarmee is echter niet gezegd dat objectief gezien de aanname van gelijkwaardigheid beter valt te staven dan ongelijkwaardigheid.
- Vastenhoud
- Een kansloze kerel... Studeren, lul!
- Posts: 1748
- Joined: Sun 05 Oct, 2003 19:20
- Location: In the ghetto
Waar het dus om gaat is dat je in principe mensen als gelijkwaardig beschouwd. Pas als je iemand als individu beziet kun je selecties gaan maken en is het eveident dat voor jou de ene meer waard is dan de ander. Die verhouding kan overigens voor een ander heel anders liggen waardoor het weer enigzins uitmiddeld (is dat een woord?).
Feit blijft dat je bij voorbaat wel degelijk uitspraken kunt doen, bijvoorbeeld:
Mooie mensen zijn in de horeca meer waard dan lelijke (omdat mensen liever bediend worden door mooie mensen). Lichte mennekes zijn als jockey meer waard dan mensen als Cocksucker. En ja, meisjes die per sé een hoofddoek willen dragen zijn minder waard in publieke functies omdat de meeste mensen zich prettiger voelen bij iemand zonder hoofddoek.
Dat is nu eenmaal realiteit en we moeten die eens onder ogen gaan zien. De markt bepaalt dat nu eenmaal en eenmaal in de anonimiteit van de massa geeft iedereen aan die vooroordelen toe.
Het wordt dus tijd dat we die realiteit zien en er iets mee doen. Dus iemand met een hoofdoek moet kiezen tussen een carriere in de publieke sector of het dragen van een hoofdoek. Dat is misschien hard, maar wel realistisch. Dat is ook niet goed, maar wel realistisch.
Het wordt tijd dat op het gebied van cultuur en integratie we de utopie van gelijkheid wel blijven nastreeven, maar eens ophouden te geloven dat we er al in leven!
Feit blijft dat je bij voorbaat wel degelijk uitspraken kunt doen, bijvoorbeeld:
Mooie mensen zijn in de horeca meer waard dan lelijke (omdat mensen liever bediend worden door mooie mensen). Lichte mennekes zijn als jockey meer waard dan mensen als Cocksucker. En ja, meisjes die per sé een hoofddoek willen dragen zijn minder waard in publieke functies omdat de meeste mensen zich prettiger voelen bij iemand zonder hoofddoek.
Dat is nu eenmaal realiteit en we moeten die eens onder ogen gaan zien. De markt bepaalt dat nu eenmaal en eenmaal in de anonimiteit van de massa geeft iedereen aan die vooroordelen toe.
Het wordt dus tijd dat we die realiteit zien en er iets mee doen. Dus iemand met een hoofdoek moet kiezen tussen een carriere in de publieke sector of het dragen van een hoofdoek. Dat is misschien hard, maar wel realistisch. Dat is ook niet goed, maar wel realistisch.
Het wordt tijd dat op het gebied van cultuur en integratie we de utopie van gelijkheid wel blijven nastreeven, maar eens ophouden te geloven dat we er al in leven!
Sjeempie Arthur, wat weet je dit goed uit te leggen.
Ben zelf overigens van mening dat iedereen over het algemeen wel gelijkwaardig is (bij de geboorte zoiezo) gemiddeld in elk geval. Ik heb alleen niet aan iedereen evenveel behoefte. Dus discrimineer ik wel enorm, bijvoorbeeld als ik een veroordeelde ontsnapte pedo zie. Daar doe ik dan heel naar tegen: politie bellen enzo.
En als ik de keuze zou krijgen om met Rambo of met Dr. Hannibal Lecter op een onbewoond eiland gedropt te worden, de ander zou dan in de zee gedropt worden, dan weet ik het wel.
Met andere woorden: Discrimineren is tof (zie ook van dale:)
dis·cri·mi·ne·ren (ov.ww., ook abs.)
1 (iem.) achterstellen op grond van niet ter zake doende kenmerken
2 onderscheiden
3 Tof
Hierbij wel zeggende dat ik voor de tweede/derde (originele) definities kies. Ik onderscheid dingen/mensen van andere dingen/mensen. Dus als ik jou zie, Frans, dan bel ik geen politie hoor!
Verder, stel dat onomstotelijk bewezen word dat negers dommer zijn dan blanken. Dan zou ik dat over het algemeen wel als waarheid aannemen, maar als een neger werving zou lopen bij Faust zou ik uiteraard hem de zelfde kansen geven als de rest. Ten eerste om het principe en tentweede omdat individuen Simpelweg altijd afwijken van het gemiddelde (daarnaast heeft hij dan minstens havo gedaan en dat telt ook voor wat).
Ben zelf overigens van mening dat iedereen over het algemeen wel gelijkwaardig is (bij de geboorte zoiezo) gemiddeld in elk geval. Ik heb alleen niet aan iedereen evenveel behoefte. Dus discrimineer ik wel enorm, bijvoorbeeld als ik een veroordeelde ontsnapte pedo zie. Daar doe ik dan heel naar tegen: politie bellen enzo.
En als ik de keuze zou krijgen om met Rambo of met Dr. Hannibal Lecter op een onbewoond eiland gedropt te worden, de ander zou dan in de zee gedropt worden, dan weet ik het wel.
Met andere woorden: Discrimineren is tof (zie ook van dale:)
dis·cri·mi·ne·ren (ov.ww., ook abs.)
1 (iem.) achterstellen op grond van niet ter zake doende kenmerken
2 onderscheiden
3 Tof
Hierbij wel zeggende dat ik voor de tweede/derde (originele) definities kies. Ik onderscheid dingen/mensen van andere dingen/mensen. Dus als ik jou zie, Frans, dan bel ik geen politie hoor!
Verder, stel dat onomstotelijk bewezen word dat negers dommer zijn dan blanken. Dan zou ik dat over het algemeen wel als waarheid aannemen, maar als een neger werving zou lopen bij Faust zou ik uiteraard hem de zelfde kansen geven als de rest. Ten eerste om het principe en tentweede omdat individuen Simpelweg altijd afwijken van het gemiddelde (daarnaast heeft hij dan minstens havo gedaan en dat telt ook voor wat).
- Van Angeren
- J.W. von Goethe
- Posts: 994
- Joined: Tue 25 Nov, 2003 17:06
- Location: Leiden
Wat een onzin! Van wie heb je dat nu weer geleerd, want mij werd dit ook altijd verteld. Mensen zijn ook niet gelijkwaardig, de ene is meer waard dan de ander, zo gaat dat. Jij bent minder waard in de hoek dan Hunsucker, want Hunsucker is dik en zwaar, dus daar meer waard dan jij. En zo zijn er miljoenen situaties te bedenken. Als je uitgaat van mensen hun individualiteit en vooral individuele kwaliteiten, dan kunnen ze toch niet allemaal gelijkwaardig zijn. Dan kunnen we net zo goed iedereen bij Faust binnen laten zonder selectie. Toch allemaal gelijk in waarde. Dus net als gelijkheid is gelijkwaardigheid weer zo'n filosofische politiek correcte constructie om niet iedereen bij voorbaat te veroordelen of uit te sluiten. Om iedereen zo een zelfde uitgangspositie geven, nuttig ja, maar correct, nee!!Felix wrote:De uitspraak dat iedereen gelijk is is dus onzin. Mensen zijn gelijkwaardig, niet gelijk.