Actualiteitendiscussie

Deze pagina is publiek toegankelijk. Er is ook een beveiligde konkelpagina, die zichtbaar wordt na inloggen.

Moderator: Beheer

Locked
Van G.
Een kansloze kerel... Studeren, lul!

Post by Van G. »

Robin wrote:66 jaar?
Geweldige vraag:
"Meneer Balkenende, waarom heeft u niet tegen mevrouw Jongerius gezegd: 'Ho eens even, ik ben hier de baas!'?"
Ik heb toch oprecht zo'n takkehekel aan Jongerius. Die is echt de vleesgeworden vervelende feministe die nu ook nog eens een soort halve oppositierol vervult vanuit een niet-democratisch orgaan. Kijk eens naar al die protesterende FNV'ers, met hun rare hoedjes, Balkenendemaskers, fluitjes, toeters, bellen en foutief gespelde spandoeken, waarvan het rijmpje niet eens rijmt en al helemáál niet dicht.

De leeftijd verhogen naar 67 is niet onredelijk, gezien de verhoogde levensstandaard en levensverwachting. De landen om ons heen doen het ook al. Dat is geen directe reden, maar wel een indicatie om hetzelfde te overwegen.
Ach wat lief, deze jongen wil terug naar Franse/Belgische situaties. Grève! Gewoon staken om het minste en geringste. Jongen, de SER is zo gek nog niet :-)

Zoek ook even wat achtergrond informatie over het Akkoord van Wassenaar uit '82.
Van Vleuten

Post by Van Vleuten »

66 jaar?
Geweldige vraag:
"Meneer Balkenende, waarom heeft u niet tegen mevrouw Jongerius gezegd: 'Ho eens even, ik ben hier de baas!'?"
Ik heb toch oprecht zo'n takkehekel aan Jongerius. Die is echt de vleesgeworden vervelende feministe die nu ook nog eens een soort halve oppositierol vervult vanuit een niet-democratisch orgaan. Kijk eens naar al die protesterende FNV'ers, met hun rare hoedjes, Balkenendemaskers, fluitjes, toeters, bellen en foutief gespelde spandoeken, waarvan het rijmpje niet eens rijmt en al helemáál niet dicht.

De leeftijd verhogen naar 67 is niet onredelijk, gezien de verhoogde levensstandaard en levensverwachting. De landen om ons heen doen het ook al. Dat is geen directe reden, maar wel een indicatie om hetzelfde te overwegen.
Hunsucker MSc BSc

Post by Hunsucker MSc BSc »

Van G. wrote:WAT in des hemelensnaam boeit het als je twee jaar extra werkt? Als je een leuke baan hebt, doe je dat graag, toch? Daarbij nemen wij hoogopgeleiden toch allemaal een eigen pensioenplan (mag ik voor je hopen), zodat we rustig kunnen stoppen op onze 60e. Niks aan het handje, dus.
Inderdaad. Ik snap de ophef ook niet helemaal, maar misschien ligt dat anders bij buschauffeurs en straatwerkers. Net als dat gezeur over de 40-, 38-, 36- of whatever-urige werkweek; bij de bedrijven waar ik terecht hoop ik te komen is 60 uur eerder gangbaar. Maar enfin.
Up! UP! We don't crawl here at Hudsucker Industries!
Van G.

Post by Van G. »

WAT in des hemelensnaam boeit het als je twee jaar extra werkt? Als je een leuke baan hebt, doe je dat graag, toch? Daarbij nemen wij hoogopgeleiden toch allemaal een eigen pensioenplan (mag ik voor je hopen), zodat we rustig kunnen stoppen op onze 60e. Niks aan het handje, dus.

Voor de rest is het een interessante exercitie die voorligt bij de SER. Ben benieuwd waar ze mee komen. Ten hoogste wordt er halverwege aan tegemoet gekomen :lol: .
Hunsucker MSc BSc

Post by Hunsucker MSc BSc »

:lol:
Up! UP! We don't crawl here at Hudsucker Industries!
Weerkamp

Post by Weerkamp »

voor meer informatie zie www.SP.nl/Felix. Of kijk op www.google.com/populisme.
Felix

Post by Felix »

Beetje jammer dit. Het kabinet steelt 24 maanden aow van de werkende burger, en geeft dit geld aan bankdirecteuren en wapenhandelaren. Hoe wil je hiermee de economie stimuleren? Mensen gaan nu als een gek sparen omdat ze toch door hun werkgever eruit worden gewerkt als ze 60+ zijn, en ze dus 2 jaar extra zonder aow moeten leven.
"Поехали!"

- Yuri Gagarin
Van Vleuten

Post by Van Vleuten »

Agnes Jongerius mag de verhoging van de AOW-leeftijd gebruiken als schiettent! Reacties?

67...met een beetje geluk hoef ik dan dus maar de helft van m'n leven te werken :)
Roelof
Forum idiot
Forum idiot

Post by Roelof »

/agree
.
"You can't fight in here, this is the war room!"
.
Van Vleuten

Post by Van Vleuten »

Elke niet-Faustonaut die op Publiek komt is afgeschrokken.
Roelof
Forum idiot
Forum idiot

Post by Roelof »

Dusss...
.
"You can't fight in here, this is the war room!"
.
Willem

Post by Willem »

En dan is de truc gewoon, p53 in stand zien te houden want die functioneert dan als laatste gatekeeper voor het wel of niet inzetten van de cascade van het plegen van zelfmoord.

Daarmee ben ik opgegroeid :P p53 is de kern van het onderzoek dat mn vader doet aan de UL
Keijzer
Herr Doctor Doctor Faust
Herr Doctor Doctor Faust

Post by Keijzer »

Ik vlieg er inderdaad bijna uit :P Ik doelde op maligne tumoren uiteraard, en carcinoom schoot me het eerst te binnen, goedbedoeld foutje.

Over de 4 verschillende types mutaties heb je ook gelijk. Het is een tijdje geleden dat ik de niet klinische aspecten van neoplasia heb moeten leren, moest mijn samenvatting er even bij pakken.

Overigens had ik niet helemaal ongelijk, aangezien ik onbewust heel simpel had verteld hoe FAP (familiaire adenomateuze polyposis) tot stand komt (kennelijk blijven plakken). Dat is wel alleen via activatie/deactivatie van respectievelijk de proto-oncogenen (k-ras,) en tumorsuppressorgenen (apc (5q21) [erfelijke factor], dcc (18q), en p53) in grofweg die volgorde ook.

En ja, als we zo doorgaan kunnen we net zo goed een boek beginnen.
Willem

Post by Willem »

Achso, misunderstanding, ik dacht dat je op familiare band doelde, vandaar mijn link naar de genetica.

Wat betreft kanker, daar ga je veel te snel door de bocht heen, wellicht vlieg je er zelfs uit ;) Maar dat zal je wel bedoelen met: "maar ik heb geen zin om het helemaal uit te typen nu."

Carcinomen beperken zich slechts tot het epitheel. Er zijn vele andere vormen van kanker die ook behoorlijk kwaadaardig zijn.
En die kunnen tevens ook nog eens ontstaan door genen die de apoptose regelen en genen die de DNA-reparatie regelen. 2 compleet andere targets dan die jij daarnet noemde. (met deze 2 erbij heb je de 4 belangrijkste doelwitten te pakken)
De aard van de mutatie is inderdaad over het algemeen weer een compleet ander verhaal en kan zo divers zijn dat het weinig zin heeft daar nu over uit te weiden.

Ps. Mooi informatief stuk wordt dit overigens wat wij hier aan het posten zijn.
Keijzer
Herr Doctor Doctor Faust
Herr Doctor Doctor Faust

Post by Keijzer »

Ik weet niet waarom je ineens over genetica begint, maar fysiopathogenese is niet per definite iets genetisch. Het betreft de fysiologische oorzaak van een ziekte [pathofysiologie = leer van functies en functiestoornissen van het zieke orgaan en pathogenese = de wijze waarom een ziekte ontstaat.]. Uiteraard kan dit soms middels de genetica verklaard worden, maar dat bedoelde ik niet, ik legde alleen maar uit hoe ik je zin verkeerd had begrepen.

Overigens kan kanker (een carcinoom, wat maligne is) alleen maar ontstaan door activatie van proto-oncogenen (die dan oncogenen worden, overigens kan je ook oncogenen direct krijgen uit virussen) en deactivate van tumorsuppressorgenen. De respectievelijke abnormale activatie en deactivatie gebeuren dan door een mutatie. Het proces zit iets ingewikkelder in elkaar dan dat natuurlijk, maar ik heb geen zin om het helemaal uit te typen nu.

En natuurlijk is er een biologische factor voor afwijkingen in gedrag. Omgevingsfactoren horen ook bij biologie. Nogmaals, ik was alleen aan het uitleggen wat ik dacht dat je bedoelde met die zin.
Locked