Actualiteitendiscussie

Deze pagina is publiek toegankelijk. Er is ook een beveiligde konkelpagina, die zichtbaar wordt na inloggen.

Moderator: Beheer

Locked
Felici
Herr Doctor Doctor Faust
Herr Doctor Doctor Faust

Post by Felici »

Het valt me op dat in onderstaande discussie vaak het milieu naar voren komt. Dit is natuurlijk fijn, betekent dat dat men daadwerkelijk naar het filmpje met Gore heeft gekeken?

Zo nee, en zweef je nog steeds, laat je overtuigen!
http://video.google.com/videoplay?docid ... +channel+4

JPB zegt over het milieu: "We moeten er over nadenken en er over praten want men vindt het heel belangrijk".
Lees: Het boeit me geen kont, en er over praten is gratis.

Links zegt over het milieu: "Tax op vervuilende dingen, investeren in duurzame energievoorziening, investeren in onderzoek naar duurzame producten."
Lees: Het is tijd echt wat te gaan doen, dus dat doen we ook.

Aan u de keus.
F
El Galo
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by El Galo »

Ik had het ook niet over haar persoonlijkheid Mahieu :P

Maar goed, weer even serieus: Vermogensbelasting omhoog: Vermogens -> Buitenland = kut voor onze economie.

En alhoewel ik voor vrije marktwerking ben, moet er inderdaad wel een sociaal vangnet zijn. Alleen mag dat vangnet wat mij betreft beperkt worden tot een minimum, en moeten mensen gewoon meer gestimuleerd worden (lees: pushen) om te gaan werken, want we hebben het hier over Nederland, en in Nederland kom je altijd aan de bak, no excuses.
Last edited by El Galo on Wed 22 Nov, 2006 16:17, edited 1 time in total.
Mahieu
Een kansloze kerel... Studeren, lul!

Post by Mahieu »

Dat wijf van de PvdD? Zo naief als de pest. Aan dat niveau van naiviteit kan geen enkele andere politicus (hoe links of rechts hij ook is) tippen, simpelweg doordat het beleid werkelijkwaar alleen om dieren gaat en de mensen, die er dan voor zouden moeten zorgen dat dieren het fijn hebben, totaal vergeten worden. Gevolg: economie stort in elkaar. Gevolg: armoede en armoede creëert vanzelf dierenleed.

Verder is wat mij betreft het grote probleem met links dat ze doorgaans, en dat met name de SP, de afstand tussen werkloos en werkend klein willen houden onder het mom van "als iemand zijn werk kwijtraakt, moet hij er niet al te veel op achteruit gaan."

Mensen kunnen dan eigenlijk ook best prima leven van hun uitkering en willen niet meer werken. Simpelweg omdat dat ze te weinig oplevert. Gevolg: hoge werkloosheid.

Dit alles wordt dan ook nog eens betaalt door het rijke deel van de samenleving, die ontevreden wordt en al snel inziet dat ze dan maar beter in een ander land met een gunstiger belastingsklimaat kunnen wonen en nemen ze hun geld mee (gebeurd nu ook al, maar gelukkig in niet al te grote mate). Buitenlandse bedrijven vestigen zich ook niet meer in ons land (wat ze in de huidige situatie juist massaal doen en dan heb ik het niet alleen over brievenbusbedrijven, maar ook Europese hoofdkantoren e.d.), waardoor er ook nauwelijks nieuwe banen bijkomen en de werkloosheid alleen maar verder toeneemt.

Het is juist zaak dat het verschil tussen wel en niet werken groot is, zodat mensen met een uitkering gemotiveerd zijn om te gaan werken. Iemand met een minimumloon moet kunnen denken "gelukkig zit ik niet in de bijstand" en iemand in de bijstand moet kunnen denken "had ik maar werk, zelfs met een minimumloon zou ik er al flink op vooruit gaan".

De bijstand en de WW is simpelweg een sociaal vangnet. Bedoeld om mensen tijdelijk op te vangen zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken over hun voedselvoorziening. Het is dan vervolgens wel de bedoeling dat ze weer zo snel mogelijk uit dat vangnet oprotten zodat er weer voldoende ruimte is voor anderen om veilig erin te vallen. Hoe groter het net, hoe langer men erin blijft hangen aangezien er toch nog zat ruimte is. Geen net werkt ook niet, want dan valt iedereen keihard op de grond, dus het is zaak hier een goede balans in te vinden, maar groot moet het zeker niet zijn.
Weyers

Post by Weyers »

Dat eeuwige 'kinderen in een cel'-gezeik echt. Er is werkelijk waar niemand die die kinderen verplicht in een cel te gaan zitten. Het is de keuze van hun ouders zelf dat ze in een cel terecht komen.

En als 'mensen eerst' in concreto betekent dat er zoals bij de SP 50.000 extra werklozen ontstaan bij de doorberekening van hun plannen, dan vraag ik me oprecht af of ze daar wel in gaten hebben wat goed is voor mensen.
El Galo
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by El Galo »

Weyers wrote:Dat laatste punt is voor jou verder niet zo'n ramp want zowel jij als je ouders wonen in een slecht deel van Leiden respectievelijk Den Haag.
Ja, ambassades zijn echt pauper....
Felici
Herr Doctor Doctor Faust
Herr Doctor Doctor Faust

Post by Felici »

Allemaal strategisch PvdA stemmen dus.
Smakkie
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by Smakkie »

El Galo wrote:Feit blijft dat het VDA en de VVD alle teringzooi van paars prima hebben opgeruimd, en het in het belang van Nederland is, dat deze twee uitstekende partijen dit proces voort kunnen zetten.
Kinderen in de cel, ondervoedde en uitgedroogde ouderen in verzorgingstehuizen, 1 op de 10 gezinnen onder de armoede grens, 'marktwerking' in de zorg, vaste lasten flink omhoog en milieusubsidies ingekort. En nou willen ze ook nog de huren vrij gaan geven! Ja, het gaat echt lekker onder CDA/VVD.
Voor mij gaan mensen toch echt vóór economische groei.
Last edited by Smakkie on Wed 22 Nov, 2006 16:00, edited 1 time in total.
Weyers

Post by Weyers »

Dat laatste punt is voor jou verder niet zo'n ramp want zowel jij als je ouders wonen in een slecht deel van Leiden respectievelijk Den Haag.
Van G.

Post by Van G. »

Zonder links, geen rechts!

Groeten,

Govert 'diplomatiek' van Gorcum
El Galo
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by El Galo »

Prima, dan zet ik t nog wat extremer neer: Links is de doodsteek voor dit land, economische achteruitgang, verspreiding van de Islam, goede buurten worden overspoeld....
Weyers

Post by Weyers »

Oh en Galo, niet terugkrabbelen van wat je zegt omdat je bang bent dat je dan weer iedereen over je heen krijgt.

Dus ik zal hem ff herhalen voor je. Galo postte dus (en haalde het daarna weer weg):

Linkse coalitie = Nederland derde-wereldland

Volgens Galo willen Marijnissen, Halsema en Bos namelijk het hele Rapenburg afbreken en daarvoor in de plaats hutjes van golfplaten neerzetten... :?
El Galo
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by El Galo »

Wat vinden jullie dan van dat wijf van de Partij voor de Dieren?
Weyers

Post by Weyers »

Ik HAAT Femke Halsema!!!

Mijn excuses voor deze wat weinig genuanceerde uitdrukking. Ze heeft namelijk ook groot gelijk dat er iets aan het milieu en met name de global warming moet gebeuren (al kan dat ook op een andere manier dan dat Groenlinks dat wil), maar ik haat haar gewoon...
El Galo
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by El Galo »

Feit blijft dat het VDA en de VVD alle teringzooi van paars prima hebben opgeruimd, en het in het belang van Nederland is, dat deze twee uitstekende partijen dit proces voort kunnen zetten.
Vastenhoud

Post by Vastenhoud »

Hear hear Smakkie.

Daar wil ik nog aan toe voegen Galo dat de 'linkse' partijen nu niet zo heel makkelijk kunnen schoppen omdat de kans groot is dat ze zelf moeten gaan regeren, je ziet dan ook dat met de groei van de SP de nuance in hun standpunten toeneemt.
Daarnaast is et heel makkelijk om je politieke tegenstanders maar voor populisten uit te maken, dit geeft weer aan hoe 'serieus' je over de materie nadenkt en hoe goed je daadwerkelijk luistert naar de verschillende standpunten. Alsof Rutte en zeker Verdonk vrij te spreken zijn van enig populisme. Dat gaat, zo ljkt het, tegenwoordig helaas samen met campagnepolitiek.

Pieter, ik kan me enigzins inleven in je kritiek op Femke. Ik heb aar zelf minder last van, ze is stijver dan Marijnissen en Bos, maar komt daardoor op mij weer iets weloverwogener over, daarnaast is zij (met aar partij) nog steeds de enige die durft te zeggen dat we het nu echt tijd wordt (wellicht al te laat is) om het milieu serieus mee te nemen in ons algehele en met name economische beleid en alleen al daarom stem ik op Femke en de haren.

Groet,
Bob
Locked