Actualiteitendiscussie
Moderator: Beheer
Je reinste muiterij door het afvallige volk wat in 1940 nog schreeuwde om diezelfde landmacht! Een schande! Daarbij weer een duidelijk stukje werk van de linkse media die overhaaste conclusies trekt, maar o wee als de revolutie zich aandient, wiens steun hebben ze dan nodig? Juistja die van het leger!
Linkse media, ga bij jezelf te rade...
Groeten,
Govert
Linkse media, ga bij jezelf te rade...
Groeten,
Govert
- Van Angeren
- J.W. von Goethe
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 1&cache=no
Ik denk dat Niels deze Lupo meer weet te waarderen.
Ik denk dat Niels deze Lupo meer weet te waarderen.
- Van Angeren
- J.W. von Goethe
Moeilijk te onderkennen, maar de kans dat onze beslissingen en ideeen over dit onderwerp wat gaat opleveren in relatie tot klimaatsverandering of gedragsverandering van grote staten staat is nihil. Dat staat als een huis en is een feit!Vastenhoud wrote: Lekker doorgaan hoe we bezig zijn onder het mom 'wij doen er toch niet toe als klein land' is natuurlijk de je reinste drogredenering.
Bob
Het zogenaamde 'begin bij jezelf' principe, want dat maakt een verschil is nu juist een drogredenering. Ik pleit er niet voor om dus niets te ondernemen, maar een samenraapsel van Nederlanders verandert zelf weinig aan klimaasverandering, gezien de beperkte bijdrage van Nederland daaraan, en de beperkte invloed van onze acties en ideen. Die overtuigen werkelijk the VS en China niet, die 50% procent van de vervuiling tot hun rekening nemen. Zo'n film van Gore is wel ontzettend belangrijk, hij zou eventueel Amerikanen kunnen overtuigen. Maar dat hij ons overtuigd is niet van belang. Het het zijn nu juist de Amerikanen die de sleutelrol spelen, en daarvan toch kan worden gezegd dat minimaal de helft echt geen ene notie heeft van het probleem, en zeker ook minder ontvankelijk zijn voor deze ideeen dan wij. Globale milieu problemen, dat is iets waar je in de mid-west niet over nadenkt - sterker nog - niet over hoort na te denken!
En denk je nu echt dat in China, waar men na een paar honderd jaar miserabel bestaan, prioriteit gaan geven aan milieuverontreiniging, zelfs wanneer aanacht voor milieu, maar 0.1 % minder groei zou opleveren?! Ik dacht het niet!! Weet je wat zij denken: het westen heeft de afgelopen paar eeuwen op grote schaal ten tijde van hun economisch groei de boel staan vervuilen, en nu zijn wij aan de beurt en wordt er ineens verwacht dat we het allemaal netjes gaan doen!? Dat wordt als zeer hypocriet ervaren en daar hebben ze een punt!!!
Dus ik blijf erbij, hoe frustrerend het voor ons ook is, zoiets als deze discussie op het forum, of de bewustwording in Nederland gaan beide GEEN zoden aan de dijk zetten m.b.t. klimaatsverandering. Onze mening is echt niet relevant, de waarde daarvan reikt niet verder dan deze discussie. In Amerika en China moet men anders gaan denken en een catasrofe zou in dat verband erg nuttig kunnen zijn.
-
- Een kansloze kerel... Studeren, lul!
En sommige dingen zijn zo simpel: een simpele waterbespaarder, een zuinige auto of natuurlijk de kachel dicht en een lekkere dikke trui...
- Vastenhoud
Erg interessant allemaal.
Ik ben het met beide partijen eens. Wat we nu doen is doekjes voor het bloeden produceren. Met name de grootschalige toepassing van windenergie is zonde van ons geld en van ons (platte)landschap.
Er moet naar mijn mening, zoals RJ ook zegt, vooral geinvesteerd worden in onderzoek. Resultaten daarvan (kennis) kun je makkelijk exporteren en vervolgens op mondiaal toepassen. Voorts kan de overheid in Nederland zeker iets doen aan onze uitstoot door middel van simpelel wetgeving.
Auto's die meer verbruiken dan 1 op 15 verbieden (nieuwe verkoop, over 5 jaar moeten alle auto's op de weg zuiniger zijn dan 1 op 12, over 10 jaar alles op de weg 1 op 15 of beter)
LCD schermen verbieden, want die slurpen energie als monsters.
Dergelijke simpele maatregelen zijn zeer doeltreffend.
Een ander idee zou zijn om iedereen een energiequotum te geven, wil je meer energie gebruiken in een jaar dan moet je dat kopen van iemand die minder heeft gebruikt (zoals nu door industrien met uitstootrechten wordt gedaan)
Dit zet mensen er toe aan zeer bewust bezig te zijn met hun energieverbruik en mensen gaan dan vanzelf hun onnodige gebruik terugschroeven door bv eerder een trui aan te trekken dan de verwarming hoger te zetten, lampen en apparaten vaker uit enz.
Door hier mee te experimenteren kunnen we de kennis die we hiermee op doen later ook exporteren.
Daarnaast is het onze verantwoordelijkheid bij onszelf te beginnen. Lekker doorgaan hoe we bezig zijn onder het mom 'wij doen er toch niet toe als klein land' is natuurlijk de je reinste drogredenering.
Groet,
Bob
Ik ben het met beide partijen eens. Wat we nu doen is doekjes voor het bloeden produceren. Met name de grootschalige toepassing van windenergie is zonde van ons geld en van ons (platte)landschap.
Er moet naar mijn mening, zoals RJ ook zegt, vooral geinvesteerd worden in onderzoek. Resultaten daarvan (kennis) kun je makkelijk exporteren en vervolgens op mondiaal toepassen. Voorts kan de overheid in Nederland zeker iets doen aan onze uitstoot door middel van simpelel wetgeving.
Auto's die meer verbruiken dan 1 op 15 verbieden (nieuwe verkoop, over 5 jaar moeten alle auto's op de weg zuiniger zijn dan 1 op 12, over 10 jaar alles op de weg 1 op 15 of beter)
LCD schermen verbieden, want die slurpen energie als monsters.
Dergelijke simpele maatregelen zijn zeer doeltreffend.
Een ander idee zou zijn om iedereen een energiequotum te geven, wil je meer energie gebruiken in een jaar dan moet je dat kopen van iemand die minder heeft gebruikt (zoals nu door industrien met uitstootrechten wordt gedaan)
Dit zet mensen er toe aan zeer bewust bezig te zijn met hun energieverbruik en mensen gaan dan vanzelf hun onnodige gebruik terugschroeven door bv eerder een trui aan te trekken dan de verwarming hoger te zetten, lampen en apparaten vaker uit enz.
Door hier mee te experimenteren kunnen we de kennis die we hiermee op doen later ook exporteren.
Daarnaast is het onze verantwoordelijkheid bij onszelf te beginnen. Lekker doorgaan hoe we bezig zijn onder het mom 'wij doen er toch niet toe als klein land' is natuurlijk de je reinste drogredenering.
Groet,
Bob
- Mahieu
Daarom zeg ik ooki: besteed het geld aan onderzoek. Daar hebben we veel meer profijt van dan als we geld investeren in bestaande technieken die momenteel niet bepaald efficient zijn.
Het klimaatprobleem is een probleem. Dat zal ik echt niet ontkennen en daar moet echt wat aan gedaan worden, maar je lost het niet op door zomaar overal geld tegenaan tet smijten.
Het klimaatprobleem is een probleem. Dat zal ik echt niet ontkennen en daar moet echt wat aan gedaan worden, maar je lost het niet op door zomaar overal geld tegenaan tet smijten.
- Felici
- Herr Doctor Doctor Faust
Arthur: Heb je naar het filmpje gekeken? Het voorbeeld van CFK gassen vind ik heel sprekend. Er was een enorm probleem, het volk werd daar bewust van, de politici luisterden en even later was het probleem opgelost. Helaas hebben we hier geen mooie plaatjes van gaten in ozonlagen maar is het veel sluipender. Desondanks heb ik het idee dat om verschillende redenen mensen er eindelijk bewust van beginnen te worden en het dan enkel een kwestie is van politiek en verkiezingen: als die 500 stemmen in Florida naar Gore waren gegaan had de milieupolitiek in de hele wereld er anders uitgezien, juist door die voorbeeldfunctie.
Het is ook vreemd om te denken dat alles wat milieuvriendelijk ten koste gaat van de economie. Er liggen juist heel veel kansen (geld) in oplossingen waar overheden op zitten te wachten om hun milieudoelstellingen te halen. Als een nederlands bedrijf zonnecellen bouwt met 50% efficientie, reken dan maar dat daar veel geld aan verdiend gaat worden.
Laten we hopen dat we iets van het paaseiland geleerd hebben en dat we onszelf van de catastrofe weten te behouden. Ondertussen is het ieders individuele plicht om te stemmen op politici die deze problemen inzien en daar wat aan wensen te doen. Links of rechts maakt dan niets uit.
F
Het is ook vreemd om te denken dat alles wat milieuvriendelijk ten koste gaat van de economie. Er liggen juist heel veel kansen (geld) in oplossingen waar overheden op zitten te wachten om hun milieudoelstellingen te halen. Als een nederlands bedrijf zonnecellen bouwt met 50% efficientie, reken dan maar dat daar veel geld aan verdiend gaat worden.
Laten we hopen dat we iets van het paaseiland geleerd hebben en dat we onszelf van de catastrofe weten te behouden. Ondertussen is het ieders individuele plicht om te stemmen op politici die deze problemen inzien en daar wat aan wensen te doen. Links of rechts maakt dan niets uit.
F