Actualiteitendiscussie
Moderator: Beheer
-
- Een kansloze kerel... Studeren, lul!
Nederlandse betutteling ten top. Al deze handelingen hebben een reden gehad.
1. Skibril, de skibril heeft het voor de irakese gevangenen onmogelijk gemaakt om de nederlandse militaire te identificeren.
2. Harde muziek, heeft het onmogelijk gemaakt dat er tussen de gevangenen onderling gecommuniceerd kon worden.
3. Water, omdat het warm is in Irak , nee geintje, omdat er toch iets van dwangmiddel gebruikt moet worden, maar mensen WATER DOET GEEN PIJN en verkouden worden in Irak lijkt me moeilijk...
Met andere woorden, martelen vind ik een groot woord, natuurlijk weten we niet wat er allemaal is gebeurt... maar goed enige nuance is wel op zijn plek!
1. Skibril, de skibril heeft het voor de irakese gevangenen onmogelijk gemaakt om de nederlandse militaire te identificeren.
2. Harde muziek, heeft het onmogelijk gemaakt dat er tussen de gevangenen onderling gecommuniceerd kon worden.
3. Water, omdat het warm is in Irak , nee geintje, omdat er toch iets van dwangmiddel gebruikt moet worden, maar mensen WATER DOET GEEN PIJN en verkouden worden in Irak lijkt me moeilijk...
Met andere woorden, martelen vind ik een groot woord, natuurlijk weten we niet wat er allemaal is gebeurt... maar goed enige nuance is wel op zijn plek!
- Van Angeren
- J.W. von Goethe
Pfff.. als wat water of je hoofd en een geblindeerde skibril de Nederlandse martelwijze is, dan heb ik liever dat dan een ontgroening bij de gemiddelde studentenvereniging of gezelschap!
Vraag die Irakezen maar wat martelen is....
Foei Nederlandse militairen, foei!! Niet met water spelen!!
En dan die arme Bevelhebber der Strijdkrachten, die al heeft aangegeven dat er dan duidelijk moet worden vastgesteld hoeveel water er mag worden gebruikt!
Misschien dat ze wat advies bij studenten kunnen inwinnen!!
Vraag die Irakezen maar wat martelen is....
Foei Nederlandse militairen, foei!! Niet met water spelen!!
En dan die arme Bevelhebber der Strijdkrachten, die al heeft aangegeven dat er dan duidelijk moet worden vastgesteld hoeveel water er mag worden gebruikt!
Misschien dat ze wat advies bij studenten kunnen inwinnen!!
- Smakkie
- J.W. von Goethe
Een Captcha is een vaakgebruikte variant van de Turing test.
Een Turing test is eigenlijk een test uit de jaren vijftig om uit te vinden of een computer menselijk gedrag vertoont dat niet te onderscheiden is van écht mensenlijk gedrag. Tot nu toe is er geen systeem dat det Turing test kan doorstaan.
Een Captcha is een automatisch gegenereerde test die de huidige computers (nog) niet door kunnen komen, maar mensen wel. Een soort omgekeerde Turing test.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Turing-test en http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha
Een Turing test is eigenlijk een test uit de jaren vijftig om uit te vinden of een computer menselijk gedrag vertoont dat niet te onderscheiden is van écht mensenlijk gedrag. Tot nu toe is er geen systeem dat det Turing test kan doorstaan.
Een Captcha is een automatisch gegenereerde test die de huidige computers (nog) niet door kunnen komen, maar mensen wel. Een soort omgekeerde Turing test.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Turing-test en http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha
- Van Angeren
- J.W. von Goethe
- Mahieu
- Een kansloze kerel... Studeren, lul!
Klopt, het cijfertjes en lettertjes gebeuren is slechts een eenvoudige variant van de Turing test, al gaat een echte Turing test ook wel verder dan gewoon een mens met een computer laten communiceren. Ook zijn er echt wel technieken denkbaar waarmee een computer de letters van de ruis kan onderscheiden, maar het type persoon dat dit soort bots schrijft is doorgaans niet het type persoon dat algoritmes van die complexiteit kan bedenken. Zeker als je er neurale netwerken tegenaan gooit opent zich een wereld van nieuwe mogelijkheden, immers, als er een ding is waar reguliere processors slecht in zijn dan is het wel patroonherkenning, maar ook neurale netwerken zijn veel te complex voor eenvoudige scriptschrijvers, om over de daadwerkelijke toepasbaarheid nog maar te zwijgen.Felici wrote:Ik dacht dat de Turing test een algemenere test was voor Kunstmatige Intelligentie, oftewel zet een mens achter een toetsenbord en laat hem via de computer met de AI communiceren. Als de mens alles kan doen zonder door te hebben dat het een computer is dan hebben we "real" AI.
Cijertjes en lettertjes is daar maar een klein onderdeel van. (Overigens werk ik hier in zwitserland aan neurale netwerken die die cijfertjes ondanks de ruis toch kunnen onderscheiden...)
voor de nerds www.idsia.ch/~juergen de web page van mn begeleider.
F
Anders gezegd, voorlopig zullen eenvoudige beveiligingsmethoden prima voldoen
- Felici
- Herr Doctor Doctor Faust
Ik dacht dat de Turing test een algemenere test was voor Kunstmatige Intelligentie, oftewel zet een mens achter een toetsenbord en laat hem via de computer met de AI communiceren. Als de mens alles kan doen zonder door te hebben dat het een computer is dan hebben we "real" AI.
Cijertjes en lettertjes is daar maar een klein onderdeel van. (Overigens werk ik hier in zwitserland aan neurale netwerken die die cijfertjes ondanks de ruis toch kunnen onderscheiden...)
F
F