Actualiteitendiscussie

Deze pagina is publiek toegankelijk. Er is ook een beveiligde konkelpagina, die zichtbaar wordt na inloggen.

Moderator: Beheer

Locked
Job
Een kansloze kerel... Studeren, lul!

Post by Job »

Nederlandse betutteling ten top. Al deze handelingen hebben een reden gehad.

1. Skibril, de skibril heeft het voor de irakese gevangenen onmogelijk gemaakt om de nederlandse militaire te identificeren.
2. Harde muziek, heeft het onmogelijk gemaakt dat er tussen de gevangenen onderling gecommuniceerd kon worden.
3. Water, omdat het warm is in Irak 8), nee geintje, omdat er toch iets van dwangmiddel gebruikt moet worden, maar mensen WATER DOET GEEN PIJN en verkouden worden in Irak lijkt me moeilijk...

Met andere woorden, martelen vind ik een groot woord, natuurlijk weten we niet wat er allemaal is gebeurt... maar goed enige nuance is wel op zijn plek!
Pieter

Post by Pieter »

Ik denk dat de PJC meer kan vertellen over water-ervaringen!
Van G.

Post by Van G. »

Ik vond het ook meer weghebben van een studenten ontgroening :P

ben meer benieuwd naar de waarheid achter het verhaal...

Groeten,

Govert
DenHeijer

Post by DenHeijer »

Daarbij komt dat het een oorlogsgebied is. Dan kun je toch niet gaan afmeten of er 9 of 10 liter water in die emmer zit. Die Irakezen mogen trouwens nog blij zijn dat ze water krijgen in de pokkewoestijn van ze.
Van Angeren
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by Van Angeren »

Pfff.. als wat water of je hoofd en een geblindeerde skibril de Nederlandse martelwijze is, dan heb ik liever dat dan een ontgroening bij de gemiddelde studentenvereniging of gezelschap!

Vraag die Irakezen maar wat martelen is....

Foei Nederlandse militairen, foei!! Niet met water spelen!!

En dan die arme Bevelhebber der Strijdkrachten, die al heeft aangegeven dat er dan duidelijk moet worden vastgesteld hoeveel water er mag worden gebruikt!

Misschien dat ze wat advies bij studenten kunnen inwinnen!!
Smakkie
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by Smakkie »

Een Captcha is een vaakgebruikte variant van de Turing test.

Een Turing test is eigenlijk een test uit de jaren vijftig om uit te vinden of een computer menselijk gedrag vertoont dat niet te onderscheiden is van écht mensenlijk gedrag. Tot nu toe is er geen systeem dat det Turing test kan doorstaan.

Een Captcha is een automatisch gegenereerde test die de huidige computers (nog) niet door kunnen komen, maar mensen wel. Een soort omgekeerde Turing test.

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Turing-test en http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha
Downaold
Doctor Faust
Doctor Faust

Post by Downaold »

@Smakkie: volgens mij is dat precies wat Mahieu bedoelde ;)
@Mahieu: hoeveel verder gaat die Turingtest dan? Volgens mij heeft Fedo namelijk gewoon gelijk.
SC Heerenveen boppe
Niels

Post by Niels »

Bedoel je 't plaatje of de regels tekst die tot die post geleid hebben :lol:?
Van Angeren
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by Van Angeren »

He, wat staat daar ik kan het niet lezen!?! :P
Smakkie
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by Smakkie »

Als je echt luxe wilt doen, dan kun je ook een Captcha toevoegen. Zo'n plaatje met rare tekst die je dan in moet voeren. Zo'n ding dus:
Image
Maar over het algemeen hou je de gemiddelde Forum-spammer inderdaad wel tegen met zo'n Faust-vakje.
Mahieu

Post by Mahieu »

Felici wrote:Ik dacht dat de Turing test een algemenere test was voor Kunstmatige Intelligentie, oftewel zet een mens achter een toetsenbord en laat hem via de computer met de AI communiceren. Als de mens alles kan doen zonder door te hebben dat het een computer is dan hebben we "real" AI.

Cijertjes en lettertjes is daar maar een klein onderdeel van. (Overigens werk ik hier in zwitserland aan neurale netwerken die die cijfertjes ondanks de ruis toch kunnen onderscheiden...)

voor de nerds www.idsia.ch/~juergen de web page van mn begeleider.

F
Klopt, het cijfertjes en lettertjes gebeuren is slechts een eenvoudige variant van de Turing test, al gaat een echte Turing test ook wel verder dan gewoon een mens met een computer laten communiceren. Ook zijn er echt wel technieken denkbaar waarmee een computer de letters van de ruis kan onderscheiden, maar het type persoon dat dit soort bots schrijft is doorgaans niet het type persoon dat algoritmes van die complexiteit kan bedenken. Zeker als je er neurale netwerken tegenaan gooit opent zich een wereld van nieuwe mogelijkheden, immers, als er een ding is waar reguliere processors slecht in zijn dan is het wel patroonherkenning, maar ook neurale netwerken zijn veel te complex voor eenvoudige scriptschrijvers, om over de daadwerkelijke toepasbaarheid nog maar te zwijgen.

Anders gezegd, voorlopig zullen eenvoudige beveiligingsmethoden prima voldoen :)
Verweij
J.W. von Goethe
J.W. von Goethe

Post by Verweij »

lol
Pieter

Post by Pieter »

Ach Cathy staat ook nog steeds op de ledenlijst...
Van G.

Post by Van G. »

Ja, kunnen we bot Anna niet krijgen voor de bescherming van het forum?
Of nemen we echt geen vrouwen aan?

Groeten,

Govert
Felici
Herr Doctor Doctor Faust
Herr Doctor Doctor Faust

Post by Felici »

Ik dacht dat de Turing test een algemenere test was voor Kunstmatige Intelligentie, oftewel zet een mens achter een toetsenbord en laat hem via de computer met de AI communiceren. Als de mens alles kan doen zonder door te hebben dat het een computer is dan hebben we "real" AI.

Cijertjes en lettertjes is daar maar een klein onderdeel van. (Overigens werk ik hier in zwitserland aan neurale netwerken die die cijfertjes ondanks de ruis toch kunnen onderscheiden...)

voor de nerds www.idsia.ch/~juergen de web page van mn begeleider.

F
Locked